Sidor

söndag 6 september 2015

Mindfulness - precis utanför ytterdörren...

 
Jag har äntligen fått maken att tycka att min idé om fjällvandring
kanske inte är så dum, trots allt..
Jag har i flera år önskat åka och gå upp för Kebnekaise,
eller åka till fjällvärlden på närmare ställen och bara vandra.
Se den vackra naturen, midnattssolen och bara känna lugnet.
Men innan vi kommer dit så kan man ju ta sig till närmare ställen
och gå på tur.
Men vart skulle vi åka..?
Ja, varför inte bara börja med att gå ut genom sin egen dörr.
För tänk att man ofta glömmer det man har i sin närhet.
Det finns där, precis utanför ytterdörren, men man ser det inte..
För det är ju så, att hundra meter från vårt hus finns vandringsleder,
allt från 4 km - 3 mil.
Varför har man aldrig tänkt på det..? 
 
Så idag packade maken och jag ryggsäcken med gott kaffe och smörgås,
snörade på oss kängorna och gav oss ut på en tur på nästan 2 timmar.
Det finns ett nytt och modernt ord för detta:
Mindfulness...
 
 
*

 
*

 
*

 
*
 
Söndagskram från Kate



11 kommentarer:

  1. Så härligt med lite vandringar. Vi är rätt duktiga på att gå i vår närmsta omgivning. Men tänkte faktiskt testa lite vandringsleder i Skåne. Då mannen lärt känna en ny kollega på jobbet som är ledare för vandringar i Skåne. :-) Ska bli kul. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Mina kära läsare!

    Berätta gärna för mig om det dyker upp "konstiga" texter eller texter ni känner igen från min blogg hos er under annat namn. Det pågår något som inte känns så trevligt och helt omöjligt att förstå. Detta gäller er som har bloggar på bloggplatsen.


    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut!
    Jag skulle vara överlycklig om jag fick med min make på något sånt!
    Men, men...
    Man kan ju inte tycka lika om allt! ;)
    Fin kväll önskar jag er båda! :)
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Att vandra i fjällen och se lapp-porten är vidunderligt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vandra är ju så skönt och perfekt om det finns vandringsled i närheten. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. En av döttrarna besteg Kebnekaise . Härligt att börja hemma vid.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. Men du ser, vilken skatt ni har precis intill er... naturen! Visst är det skönt att ha nära till den! Perfekt för er att ha vandringsleder där om ni vill testa på att vandra :)
    Min P åker till Sälen snart för att vandra med sin pappa. De ska göra dagsturer.
    Kram på dig och ha en ny fin vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Ser mycket härligt ut. Fjällvandring har vi pratat om också, Abisko.
    Kram fina kusin <3
    Petra

    SvaraRadera
  9. Åh vad härligt det ser ut! Min karl älskar att fjällvandra, men jag hatar att tälta :-) så än har han inte lyckats locka med mig.
    Själva vandringen är ju hur mysig som helst tycker jag i alla fall.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Det ser jätte mysigt ut....Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Är han sugen på fjällvandring nu efter helgens vandring?? Visst är det härligt att ha naturen så nära... jag är väl ingen skogsälskare men där det finns breda stora (typ med ljusspår)) slingor där kan jag gå...

    Wow så häftigt med el-cykeln för barnen, så roligt! Tänk så mycket längre man kommer och kan få se och göra saker, verkligen en investering!

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Populära inlägg