Sidor

lördag 14 november 2015

Häng i baren...

Idag blir det besök av svåger och svägerska...
Trots att vi bara har 6 mil emellan, så blir det alldeles för sällan vi träffas.
Men vardagen och helgerna bara rullar på.
Men när vi väl träffas blir det ofta en träff när skrattet flödar...
Så varför träffas vi inte oftare och fyller på energidepåerna...???
 
När familjen eller andra gäster kommer så samlas alla
alltid vid baren i köket.
Hur många vi än är så blir det stopp just där..
En väl använd del av köket, både till vardag och till fest!

*
 
Vi valde en rundad bardisk, dels för en mjukare form, och dels för att
slippa vassa kanter...
 
*
 
 
 
*
 
Oftast pryder det en bukett rosor här till helgen...
 
Dags att sätta fart på dagen och fixa för dagens besök.
 
*
 
Idag går även mina varmaste tankar för de som drabbats i Frankrike...
 
Lördagskram från Kate
 
 
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Önskar dig en alldeles underbar Lördag finaste !!!!
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  2. Va roligt att du också hakat på att försöka undvika tillsatt socker...
    Jag har dock insett att det är omöjligt att ta bort allt eftersom jag varken har tid eller lust att stå och laga/baka allt från grunden.
    Jag jag undviker så mycket det bara går.
    Naturlig sötma har vi tillåtit i denna utmaning så det finns ju ändå mycket man kan äta och dricka som smakar gott! :)
    Hoppas ni får en fantastisk kväll.
    Jag gissar att samtalen kommer kretsa mycket kring det hemska som IS gjorde igår!!!
    Men sen hoppas jag att ni pratar om mycket annat ROLIGT också.
    Stor varm kram!

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Hoppas ni har en trevlig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas ni fick en jättetrevlig kväll igår trots allt hemskt som hänt. Och hag förstår varför era gäster samlas vid bardisken en så given trevlig plats. :-) När vi byggde vårt hus valde vi faktiskt också badisk. :-) kramizz å ga en jätteskön söndag/Laila

    SvaraRadera
  5. Förstår att man gärna samlas runt den bardisken :D Ser trevligt inbjudande ut ! Vackra rosor ! Jag älskar vita blommor !
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Hoppas det blev en trevlig kväll och du har haft en bra söndag med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. Likadant här, det blir alltid att alla gäster stannar i köket och hänger vid köksön. Inte mig emot gillar alltid att ha sällskap när jag fixar med maten. Ha en bra start på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Mysigt med barhäng hemma!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Populära inlägg