Sidor

måndag 21 december 2015

Tävlingsdjävulen...

 
Jag erkänner väl det inte så där högt och ljudligt,
men är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna,
fast gränsen går faktiskt när jag spelar spel med barnen...
Men i helgen, när klockan visade på nära 19,30
vi var lite trötta och sega på kvällskvisten, och 1,5 kg köttfärs
 låg och väntade på att bli nya julköttbullar
(Ja, erkänner... vi åt upp de andra...)
så kavlades skjortärmarna upp och det blev en tävling mellan mig och maken
vem som kunde göra de snyggaste och snabbaste köttbullarna... :)
Vi skulle helst vara klara till kl 20.00...
Maken svor att hans gick sönder, medan jag skrattade högt...
Fast i slutänden tyckte jag han fick finare yta,
(men det sa jag ju förstås inte så han hörde..)
och det skyllde ju jag på att han fick ju ha den bästa, men äldsta stekpannan,
Nils Johan i  gjutjärn..
För så måste det ju vara... när han fick den bästa ytan??!!
Om jag tillbringar 12 timmar vid spisen i veckan och han knappt 1
så måste det ju bero på stekpannan..
ELLER...???!!!
 

*
 
- Skadeglädje.... från husmors sida ;)
 
 

Det färdiga resultaten fotades minsann, utan minneskort!!
Jo, jag vet... Det gjorde ju jag med flit, tycker nog maken.
Men jag utsåg enhälligt en vinnare:
MIG SJÄLV...  förstås  !!
 Mohahaha....*
 
 
*
Måndagskram från Kate
 


11 kommentarer:

  1. Låter som en redig köttbullstävling hos er :) Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Snar ska de mosas ner i magen! Vilka var godas? De vann =)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, man kan tävla i allt nu för tiden :)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Så härligt och ärligt inlägg!
    Jag bara älskar det! :)
    Du är grym helt enkelt.
    Och självklart var dina snyggast... Även om dom inte var det enligt dig själv inners inne! ;)
    Sånt erkänner man ju inte.
    Och goda blev dom säkert också.
    Ha en fortsatt fin vecka och även jul om vi inte skrivs innan jag åker!
    Många kramar.

    SvaraRadera
  5. Haha...:-)...ni verkar ha haft riktigt kul där mitt i köttbullefixandet. :-)Härligt! :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  6. Haha :-) Ler stort när jag läser ditt inlägg. Här rullades det också köttbullar för någon dag sedan. God Jul till dig. Kram

    SvaraRadera
  7. Haha kul! Grattis till vinsten! . En riktigt God jul! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Tassar in och önskar dig och familjen en riktigt God Jul. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en riktigt God Jul, kära kusin ♥
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Hehe... Är man tävlingsmänniska så är man, jag är likadan ;-)
    Önskar dig en riktigt God Jul
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Haha du är ju för rolig! Önskar dig och de dina en riktigt God Jul. Kram Anette

    SvaraRadera

Populära inlägg