Sidor

tisdag 16 februari 2016

Dubbla träningspass och en massa solsken!

Ledig dag idag, och jag har verkligen tagit tillvara på solen
som lyst på vår klarblåa himmel.
 
 
Startade dagen med en timmes promenad med lilla Herr Larsson,
i morgon solen. Vi brukar  ofta gå en sträcka på 5 km, där inga bilar kör,
och han kan springa lös. Det blir ju även avkopplande för mig,
för då är det bara att knata på och tömma huvudet..
 
Väl hemma byttes skorna ut till löparskor med broddar,
och jag sprang ytterligare dryga 5 km.
Kortvasan närmar sig med stormsteg, och för lite snö för att kunna åka skidor
här hos oss, så för att ändå hålla igång så får det bli löpträning,
och därefter stakträning med gummiband!
 
Måste ju säga att det var svårt att gå in och stänga dörren bakom mig,
trots ett par timmar redan utomhus i det vackra vädret.
Så jag laddade upp en stor kopp te och satte mig i solskenet med lilla Herr Larsson,
och käraste syster kom förbi och gjorde mig sällskap en stund
innan solen försvann bakom trädtopparna
och lite ärenden som inte gick att skjuta på.
Så efter 3 timmar sammanlagt med lapande av solen,
var jag tvungen att ge vika... :)
 
 
*

 
Hoppas Er tisdag har varit lika solig och fin
som min varit!
 
Tisdagskram från Kate


5 kommentarer:

  1. Älskar solen, den har värmt mig också idag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig start på en ledig dag!
    Kram/ Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken toppendag med sol och motion.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Underbart att njuta av solen :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Underbart var kort här, igår sol och vår i luften, idag vinter och snö.... Vilken härlig dag du hade och du är grym på att träna. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Populära inlägg