Sidor

onsdag 19 oktober 2016

Soffhäng istället för renovering...

 
Det är väl en himla tur att stearinljusen finns,
så man kan tända upp nu när höstmörkret har slagit till.
För just nu är vi inne i en väldigt grå period, och regnet hänger i luften.
Men, man kan ju ändå inte påstå att vi hos oss haft så många såna dagar...
Tror faktiskt att det bara har regnat ett par dagar på hela hösten, så det är
alldeles torrt i marken där vi bor.
 


 
*
 
 
En kopp thé på kvällarna med lite soffhäng med en massa tända
 stearinljus är inte helt fel just nu, men egentligen skulle renoveringen (målning)
skyndas på för snart är det dags för snickarna att komma.
Åhhh, vad jag längtar nu... 
 
*
Onsdagskram från Kate
 


7 kommentarer:

  1. Skönt att ta ett litet break med en massa tända ljus och en kopp the.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Jo men visst har vi hittills haft en fin höst! Inte många "galondagar" ;) Snickarna? Vad har jag nu missat?
    Jodå, de var nöjda med sin Idre-tripp, men vädret kunde väl varit lite bättre. Främst min svärfar som hade muttrat lite om det... ;) Men det var ju lustigt att de stötte på er där egentligen! Ni bodde ju inte alls i närheten av varandra (Foskros hette det nog eller något i den stilen, där de bodde). Ja det var lite kul!
    Ha en fin dag! Jag kryar på mig med te, jag...
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Kul med renovering men ibland måste det finnas tid ör avkoppling också, perfekt med tända ljus och en stor kopp te och då är det helt okej att det är grått ute tycker jag. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Älskar höstmyset, tända massor av ljus, brassa på i kaminen och njuta av en het kopp kaffe, japp jag är en höstmänniska. Renovering ja....då behöver man allt några soffhängkvällar för det tar på en även fast det är hur roligt som helst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Jag gillar verkligen hösten, har dock aldrig varit så trött som jag är nu men men. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så himla mysigt med alla ljusn.

    SvaraRadera
  7. Rosa och fint hos dig. ja tack och lov för stearinet. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Populära inlägg