Sidor

måndag 30 januari 2017

Stärkande c-vitaminer & antioxidanter...

 
 
 
Jag är ju som Ni vet inget fan av smörgåsar,
absolut inte till frukost...
Men där emot.... smoothies i alla dess former, och nu när vi närmar
oss vabruari  i veckan så känns det ännu mer aktuellt att vi får i oss mera
stärkande c-vitaminer och antioxidanter..!!
Så nu kör jag ett inlägg lite halvt om halvt en favorit i repris..
 
Jag kör många olika smaker och varianter när jag mixar ihop dessa,
tar av vad jag har hemma..
Ofta tillsätter jag havregryn då det mättar bra och lite längre än bara frukt.
 
 
Att använda bladspenat och grönkål till just den här är gott, och med massor av apelsiner
 är den otroligt fräsch och god....

 
Ett tips är den här fantastiska boken, med massor av underbara bilder inspiration
och goda förslag...
Finns att beställa HÄR, och värd varenda krona, och är fantastiskt vacker
bok att bläddra i.. (jag är inte sponsrad...)
 
 
Önskar Er alla en fin start på den nya veckan,
kram Kate
 
 


5 kommentarer:

  1. Smoothis är så gott och man kan ju nästan ha allt i den.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. verkligen en god och hälsosam dryck. Min favorit är mango, apelsin, banan och lite bladspenat. Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, ska jag absolut kolla in :)
    Fin kväll till dig
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Åh detta ska absolut provas!! jag är tvärtom mot dig jag jag älskar mackor speciellt till frukost!!
    Men smoothie är så gott det med! vilka fina bilder du tar, visst tar du också med kamera?
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag är egentligen en "smörgåslover" men har dragit ner rejält på bröd. Numera är det havregrynsgröt som oftast till frukost.
    Visst är tvålpump och annat från MIO ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Populära inlägg