Sidor

tisdag 10 januari 2017

Tillgång till färsk frukt...

Jag äter frukt så gott som varje dag, och så här års känns det mer aktuellt
att få i sig massor av c-vitaminer.
Just nu verkar det vara otroligt mycket hosta, halsont och feber,
speciellt bland barnen. Så just nu känns det extra bra att fylla på deras immunförsvar
i form av färsk frukt. Mina egna barn har inte varit några "fruktfantaster",
men för att hjälpa till lite på traven och för att locka fram att äta lite mer av det
så frestade jag dom med att ställa fram gulliga brickor på deras rum fyllda med
fin, färggrann & färsk frukt (gärna ekologisk..).
och det fungerade...
 

 
*


 
*
Dessa söta brickor från Sandbergs har några år på nacken, 
och sååå söta!
 

Ett välfylld korg med vackra färger lockar både öga och gom,
placera den lätt tillgängligt så att man tar en frukt i bara farten ...
 
*
 
Tisdagskram från Kate
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Härligt! Ja frukt är gott i lagoma mängder, Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Vi är inga frukt-isar heller. Men jag har märkt att om man fruktsallad så brukar det gå lättare att få i folk frukt ;)
    Kram kusin vitamin :P
    Petra

    SvaraRadera
  3. Jag äter nog mest frukt på jobbet, tror jag. Hemma går det i perioder om frukten går åt eller inte. De där söta brickorna har funnits i min ägo också. Vet inte om de ligger kvar i något skåp eller om de flyttade vidare åt annat håll vid senaste flytten ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Jag är super dålig på att äta frukt. Borde bli bättre. Kram Anette

    SvaraRadera

Populära inlägg