Sidor

onsdag 1 mars 2017

Tortillapizzor

 
 Jag som föredrar aktiviteter utomhus, har tillbringat flera timmar inne i en ishall
 på eftermiddagen idag, eftersom isen på skridskobanan flyter omkring utomhus...
Trött, frusen och ordentligt blöt efter cykelturen hem
kröp jag upp hos maken i soffan efter jobbet och bara landade en stund...
Jag hade heller ingen större lust att ställa mig vid spisen för att röra
runt i några grytor heller...
Så efter en snabb genomgång av kyl och frys i köket, fyndat lite rester
av veckans röda linser / köttfärssås, lite salamiskivor, en skvätt chilisås
en halv ask champinjoner, lite frusen riven ost och några tortilla bröd längst in i frysen,
serverades supergoda små Tortillapizzor...
Och lill-lördag som det trots allt är så intogs även ett litet glas rött
samt en lite kall öl till...
 

*



Superenkelt & snabblagat & gott...
En perfekt rätt även som lite nattvickning, mellanmål eller varför inte uppskuren
i  snittar och serverad som en förrätt..
 
*
Kram från Kate
 
 


4 kommentarer:

  1. Åh så gott! perfekt att ta reda på rester! Jag svängde ihop potatisplättar igår, på potatismoset som var över från i måndags ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde likadant igår fast på naanbröd.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Men mums, man ska inte underskatta rester :) lill lördag det är mysigt det, unna sig ett ltet glas vin då det är så mysigt. Usch för en dag i ishallen brrr. Kram

    SvaraRadera
  4. Tortillapizza har vi också testat, jättegott. Men idag blev faktiskt pizza här också, men vanlig hemmagjord....men varken vin el öl, fick frågan, men är inte riktigt kry, så jag kände inte för det. Kramizz Laila.

    SvaraRadera

Populära inlägg