Sidor

fredag 2 juni 2017

Det var riktigt kul... så länge det varade !!!

 
 
 
För någon vecka sen så lånade vi en mountainbike till maken,
för att kunna testa på cykling som träningsform för hans del.
Tänkte det var bättre att låna en först, före köp, för det handlar ju
 om ganska mycket pengar, för att se och känna om det var en träningsform för han.
Jag själv har en hybrid, en blandning för väg och enklare terrängcykling
som jag köpte inför Vätterncyklingen till min Tjejklassiker förra året.
Så en solig fin kväll, gav vi oss iväg på en träningsrunda,
för att testa på lite terrängbana,
 men vad händer...?!
Jo, en mojäng som styr växeln vid bakhjulet gick av på min cykel när jag växlade
 ner i en uppförsbacke .... mitt i skogen....
 
Kate Redlund Ronnebrinks foto.
 
*
 
Kate Redlund Ronnebrinks foto.
 
Tack och lov for den inte in i hjulet och slog av några ekrar...
eller att jag slog omkull mig...!
Försökte oss på att meka, men när vi fick se att fästet var av,
 fick käre maken cykla hem före och hämta bilen,
 och jag fick gå genom skogen med en trasig cykel...
 
Kate Redlund Ronnebrinks foto.
 
Så idag ska jag försöka få iväg cykeln till en reparatör,
och det känns som om det kan bli en kostsam historia...
Men terrängcyklingen var riktigt kul, så länge det varade... :) :)
 
*
Fredagskram från Kate
 
 


4 kommentarer:

  1. Inte kul och lämna in grejer för reparation. Ibland kan det rusa iväg i priset. Men kul att ni hittade en bra tränings grej.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Tur att det gick bra! Cykla är kul och kanske ännu roligare i terräng! Jag måste damma av min cykel tror jag...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  3. Åh nej, vad trist att den gick sönder ...! Vi provade mountainbike på Malta - kul! :)

    SvaraRadera
  4. Usch va trist, men tur du inte skadade dig. ❤ Här har sambon faktiskt köpt en montainbike precis, för att alternera landsvägscyklingen, men det får han göra själv, för min cykel är en ren racer. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera

Populära inlägg