Sidor

onsdag 12 juli 2017

Hjärtat bara smälte.... i Nusnäs !

 
Jag bara måste få visa.... när hjärtat bara smälte..!!!
 
 Jag & min allra käresta syster hittade dessa godingar
när vi var i Nusnäs i Dalarna, igen..
Vi tittade ,skrattade, kände, klämde och åhhh-ade hundra gånger, innan vi sa...
- Vi köper dom, kan inte lämna dom kvar här...
Så det blev ett köp till minsta barnbarnet, Julie 1 1/2 år...
Storleken var den allra minsta, 22..:)
Vi satte dom på bordet i husvagnen när vi kom tillbaka och fortsatte att
åhhhh-a hela kvällen... ;)
Så jäk-la söta.... och pyttesmå!!!
 
 
*
 
 
*
 
Den största hittade vi på Moraparkens golfbana... ;)
 
 
Den skylten skulle jag velat ha här hemma...
-Varning för troll-ungar...!!!
 
*
 
Tänk att vissa saker kan göra en så glad, ända in i hjärteroten...
 
Ha det bara bäst,
kram Kate
 

9 kommentarer:

  1. Men jag förstår absolut varför ni Åh.... ade så mycket de är ju supersöta :) Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Men så fina och söta dom var.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. ÅHHHHH så gulliga och vilken flaschback jag fick nu - är ju gammal dalkulla så det är mina hemtrakter du besöker (Orsa). På sjuttiotalet hade jag kurbitsmålade träskor från Nusnäs - det var jätteinne då minns jag.
    Hoppas ni hade det riktigt trevligt !!
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Ohh vilka söta tofflor. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Nämen så söta träskor! Jag dånar lite...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  6. Ja, de är fantastiskt söta de där pyttesmå träskorna! Jag brukar också beundra dem när vi är i Nusnäs. Vi tar nog en tripp dit snart, vi med. Vill köpa dalahäst till vårt Smögen-hus ;)
    Ha en fortsatt skön semester!
    Kram/Maria


    SvaraRadera
  7. Men så söta!!! Tänk, när jag var barn då hade jag träskor hela sommaren. Slog i fotknölen! Älskar kurbits!

    Trevlig helg och Kram! Anna

    SvaraRadera
  8. Naw,sååå söta små ... ❤️

    SvaraRadera

Populära inlägg