Sidor

söndag 5 november 2017

Sköna söndag...



 
 
Jag hör hur regnet smattrar lite lätt mot den inglasade altanens tak,
medan jag sitter här i köket i ett alldeles tyst hus
och surplar på mitt morgonkaffe...
Funderar över vad denna höstens söndag ska bjuda på...
Ser genom köksfönstren alla löv.... som behöver krattas upp... :o
 
Jag tänker i alla fall trotsa det gråa vädret och ta med lilla Herr Larsson på  
en lång och skön skogspromenad, för bra kläder för utomhus aktiviteter har jag ju...
Det är ju trots allt riktigt skönt att komma in i värmen igen efter att ha tillbringat
några timmar utomhus...
Till middagen idag hade tänkt lägga ner en skinkstek i min crock pot nu på morgonen.
Den skulle ha fått stått och skött sig alldeles själv och puttrat hela dagen
och varit klar för servering när middagen skulle serveras....
Men den har lagt ner sin verksamhet och jag måste lämna in den för reparation....:(
Så det får bli gjutjärnsgrytan som får jobba spisen i dag.
 
 
*
 

Skönt är också att veta att trots att det är söndag så jag har ytterligare
 en dag ledigt som väntar!
Måndagen ska visst bli en strålande solig dag dessutom.. :)
 
*
Önskar Er en skön söndag,
kram Kate
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg